۱۳۹۴ بهمن ۱۰, شنبه

افول بشریت



در قرن 21 چه بر سر بشر آمده که از مردن یک نفر خوشحالی میکنند؟
دیروز عکس سردار کشته شده ی سپاه پاسداران در سوریه منتشر شد. واکنش ها در زیر عکس متفاوت و دیدنی بود!

نیمی ماتم زده و نیمی دیگر خوشحال. نیمی به شخص از دنیا رفته فحش میدهند و نیم دیگر بخاطر دفاع از او به این نیم اول فحاشی میکنند.. نیمی احمق و نیمی دیگر احمق تر!
با کمی دقت میتوان نمونه ای کامل و بارزی را از افراط و تفریط در زیر چنین مطالبی دید. افراط و تفریطی که بنده آنرا پس آمد افول انسانیت و بشریت میدانم.
خندیدن و خوشحالی و پایکوبی علنى برای مردن یک انسان برای بنده به هیچ عنوان قابل درک نیست حتی اگر آن انسان سیدعلی خامنه ای باشد چون در نظر خودم این امر را نوعی حرکت خلاف انساتیت و به قول معروف بی شعوری میبینم زیرا که دستاوردی جز برانگیختن احساسات وتعصبات طرف مقابل ندارد و البته تخلیه ی خود! خوب که نگاه میکنم میبینم که بعضی دیگر از این حد بیشعوری نیز عبور کرده و به شخص فوت شده فحاشی میکنند و در کلامشان صراحتا و با جزییات نوامیس فرد مورد نظر را می سپوخند و در نهایت نیز تمام این رفتارها را با عنوان دلسوزی برای بشریت توجیه میکنند.
در نظر من همراهان و بسیجیان مغموم و البته ابلهی که بخاطر مغزهای شسته و نیمه فعال و همچنین تفکرات جهادیشان پس از رخدادن چنین وقایعی بر سر و سینه میکوبند، در سطح حماقت با این دسته از فعالان حقوق بشر و سیاسیون تفاوتی ندارند و حتی بعضا همسنگران خودم را اسیر حماقت بیشتری میبینم بنا بر یک دلیل. آنهم اینکه بر این باورم که:
آن شخص و همراهانش خودشان را مجاهد راه اسلام میدانند. این واژه خود به خود در خود کلماتی را جای داده است. کسی که مجاهد است میداند که جلاد است.. میداند که قاتل است اما این عناوین را بزک میکنند و با نشان دادن هدفی موهوم، سعی بر زیبا جلوه دادن آنها میکنند. این مورد برای من قابل هضم است زیرا که افسار دین و تعصب را بر گردنشان میبینم.
اما شما عزیزان آزاده که به وقتش خود را کبوتر صلح و شاخه های درخت آزادی مینامید چرا؟ مردن در هر شرایطی و برای هر کسی امری تاسف بار است و نه خوشحال کننده.. و نه بهانه ای مناسب برای دادن فحش های ناموسی..
این نوع رفتارها صرفا به تعصبات طرف مقابل، فضا و شرایط رشد میدهند. تعصباتی که میتوانند مغز افراد را بیش از پیش زندانی و محدود کند و آنها را از اینی که هست بیشتر از چارچوب منطق خارج کند که این خطرناک است.  
کاش دلها بزرگتر و کینه ها کمرنگ تر شوند. به قول کلیدساز بنفش : "دوستان خوبم با آرامش و متانت تمامی مسایل قابل حل است"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر