ه‍.ش. ۱۳۹۴ بهمن ۱۰, شنبه

بالاخره پلی تکنیک اخراجم کرد


روز آخر در پلی تکنیک و اینکه در آنروز چه گذشت را تاکنون نگفتم چرا که برای گفتنش منتظر چنین روزی بودم.


بعد از آزادی موقتم از بند 2 الف زندان اوین، رئیس دانشگاه با یکی از معاونینش جلسه ای را با من داشت. به من گفت که "ما پشتت هستیم و هرکاری میکنیم تا اخراج نشوی و ادامه ی تحصیل بدهی. با توجه به اینکه 3 ترم اخیرت را درگیر 2 بازداشت و 2 دادگاه بودی، برای ما شرایط نمرات اخیرت و مشروطی هایت قابل درک است. اصلا میخواهی به اساتید بگویم که همگی به تو نمره دهند؟ یا اینکه بدون مجوز و کمیسیون ترم هایت را حذف کنم؟ همه کار میتوانم بکنم. توفقط باش. بودنت در این زمان به نفع دولت تدبیر و امید است.ما دوست تو هستیم و نه دشمن، به ما اعتماد کن."
یک لحظه به فکر رفتم. در پس ذهنم تصویر آرش صادقی و دیگر رفقایم برایم زنده شد. همانهایی که دیگر نمیتوانستند ادامه تحصیل دهند و به کت و شلوار پوشان اصلاحاتی اعتماد کنند. همان مردانی که با وجود سخت ترین شرایط هم دست به دامان گوریل بنفش و اصلاحات چیان پلید نشدند. اینها مدام در سرم بود. با حالتی افروخته گفتم "شما هم بخشی از دشمن ما هستید. شما همانهایی هستید که من و امثال من را بردید و کشتید و زدید و زندانی کردید. شما همانهایید منتها آنها لباس چرک بر تن داشتند و اما شما کراوات و لباسهای اتو کشیده. جفتتان از یک قماشید و بخاطر همین به هیچ وجه خود را نیازمند لطف شما نمیبینم". بعد از این حرفها رئیس دانشگاه با نگاهی عجیب من را شورشی دیوانه خطاب کرد و از دفترش بیرون کرد.
از آنجا که بیرون آمدم یاد اوقات رفاقتم با شاهین نجفی افتادم که همیشه با خنده به من میگفت " تو شورشی ترین و دیوانه ترین 20 ساله ای هستی که به عمرم دیدم!"
خندیدم و دور شدم.
اینها گذشت... حالا دیگر من پلی تکنیک را ندارم. خیلی چیزهای دیگر را نیز ندارم. به طور کلی دیگر هیچ ندارم.
روزگاری فکر میکردم که اگر بعدا به چنین روزی بیافتم، خودم را خواهم کشت اما الان احساس میکنم که خوشبخت ترین انسان دنیام چرا که در ذهن و تفکر خودم آن دسته از انسانهایی را بزرگ و خوشبخت میدانم که صدای درونشان را میشنوند و بدون فکر کردن به درست یا غلط بودن آن، عینا به دنبال همان میروند و دیوانه وار طوری زندگی میکنند که انگار در هر لحظه لحظه ی زندگی، هیچ چیز برای از دست دادن ندارند. خودمانیم ها.. دیوانگی هم دنیایی دارد.
پ.ن: عکس دسته جمعی ورودی 91 دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر






۱ نظر: